
سوالات متداول
اطلاعات عمومی ADSL

1
تکنولوژی ADSL چیست؟
ADSL مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line (خط اشتراکی دیجیتال نامتقارن) می باشد. در این تکنولوژی از خطوط تلفن به عنوان بستری جهت ارسال و دریافت دیتا و ارائه اینترنت پرسرعت استفاده می شود.
2
خط تلفن PCM چیست و آیا بر روی این نوع خطوط تلفن هم می توان از
سرویس ADSL استفاده نمود؟
با استفاده از تکنولوژی (PCM (Pulse Code Modulation، یک خط تلفن به چندين خط تلفن تقسیم شده و امکان برقراری مکالمه تلفنی برای چندین مشترک فراهم می شود. در این حالت، به دليل استفاده از تمام ظرفيت يک خط تلفن، امکان برقراری سرویس ADSL فراهم نیست و تنها در صورت خروج خط تلفن از حالت PCM امکان ارائه ADSL مهیا می شود.
3
اصطلاح خط تلفن رانژه شده یعنی چه؟
خط تلفنی را که امکان انتقال صدا و دیتا را به صورت همزمان داشته باشد، خط رانژه شده نامند، بنابراین جهت استفاده از ADSL ابتدا باید خط تلفن رانژه شود.
4
منظور از ترافیک دریافتی و ارسالی چیست؟
ترافیک دریافتی همان میزان دانلود (Download) و ترافیک ارسالی همان میزان آپلود (Upload) میباشد.
5
من در این دوره سرویس 4 مگابیت انتخاب نموده ام اما سرعت دانلود هرگز به
4 مگابیت نرسیده است، این یعنی چی؟
سرویس شما بر حسب واحد کیلوبیت می باشد اما سرعتی که در نرم افزار مدیریت دانلود یا مرورگر به شما نشان داده می شود بر حسب واحد کیلوبایت است. برای تبدیل کیلوبیت به کیلوبایت باید عدد را بر 8 تقسیم نمود، پس 4 مگابیت معادل 512 کیلوبایت و عدد موردانتظار شما در حین دانلود برای سرویس 4 مگابیت باید عدد 512 کیلوبایت باشد نه 4 مگابیت.
ثبت نام ADSL

1
جهت دریافت اشتراک ADSL از شرکت اندیشه سبز خزر چه مدارکی لازم
است؟
تکمیل فرم قرارداد اشتراک ADSL، کپی کارت ملی و در صورت استیجاری بودن مکان کپی اجارهنامه.
2
من از شرکت دیگری اشتراک ADSL دارم و میخواهم مشترک شرکت اندیشه
سبز خزر شوم. چه مراحلی را باید طی نمایم؟
ابتدا باید جهت جمعآوری از شرکتی که از آن اشتراک ADSL دارید اقدام نمایید و سپس با ارائه مدارک به شرکت اندیشه سبز خزر، مراحل ثبت نام و دریافت سرویس را انجام دهید.
3
از زمان ثبت نام سرویس ADSL تا زمان راهاندازی و تحویل نهایی چه
مدت طول میکشد؟
بین 2 تا 7 روز کاری
4
آیا جهت استفاده از سرویس شرکت اندیشه سبز خزر، باید از مودمهایی
که این شرکت ارائه میدهد یا مودمهایی با برند خاص استفاده نمود؟
خیر، انواع مودمهای ADSL استاندارد با برندهای مختلف قابلیت اتصال به شبکه شرکت اندیشه سبز خزر و دسترسی به اینترنت را دارند.
5
چگونه از رانژه شدن خط و راه اندازی سرویس ADSL آگاه می شویم؟
پس از رانژه شدن خط تلفن، یک SMS جهت اطلاعرسانی به شماره همراه مشترک ارسال میگردد. در صورت عدم پیگیری مشترک جهت فعالسازی اکانت، همکاران واحد فروش (امور مشترکین) با مشترک تماس گرفته و پیگیر راهاندازی سرویس ADSL میشوند.
6
من 2 خط ADSL از اندیشه سبز خزر دارم، آیا میتوان اطلاعات کاربری
این 2 خط را جابهجا نمود و به اینترنت متصل شد؟
خیر، با انجام این کار نه تنها به اینترنت متصل نمیشوید، بلکه به دلایل امنیتی، امکان مسدود شدن اکانتها نیز وجود دارد.
7
می خواهم ADSL ثبت نام کنم. آیا در مرکز مخابراتی این منطقه پوشش
ADSL وجود دارد؟
متقاضی ارجمند؛ شرکت اندیشه سبز خزر در اکثر مراکز مخابراتی شهر رشت و استان گیلان آمادگی واگذاری سرویس اینترنت پر سرعت را خواهد داشت. اما جهت اطمینان از صحت این امر، شما می توانید جهت بررسی شماره ی تلفن سرویس مورد تقاضا، بر روی این لینک کلیک نمایید.
تنظیمات مودم

1
آیا انتخاب مودم بیسیم (Wireless) در افزایش سرعت اینترنت تاثیر
دارد؟
با استفاده از مودم بیسیم میتوان تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و ... را به صورت Wireless به اینترنت متصل نمود، در صورتیکه مودم به درستی نصب نشده باشد و سیگنال دریافتی مودم ضعیف باشد منجر به کاهش سرعت و قطع و وصل های مقطعی گشته، بر کیفیت سرویس و سرعت اینترنت تاثیرگزار خواهد بود.
2
به چه صورت میتوان مودم ADSL را به خط تلفن وصل نمود؟
باید با استفاده از یک کابل تلفن، پورت Line مودم را به پریز تلفن وصل نمود. البته بهتر است بر سر راه کابل رابط، از یک اسپلیتر (نویزگیر) هم استفاده شود.
3
اسپلیتر (نویزگیر) چیست و چگونه میتوان از آن استفاده نمود؟
قطعهایست کوچک، جهت تفکیک سیگنال صوت و دیتا از یکدیگر که شامل یک ورودی و دو خروجی می باشد. خط تلفن به عنوان ورودی اسپلیتر در نظر گرفته میشود و از خروجیها جهت اتصال به مودم ADSL و گوشی تلفن استفاده میشود. با استفاده از اسپلیتر سیگنال صوت و دیتا از یکدیگر جدا شده تا با یکدیگر تداخلی نداشته باشند.
4
جهت مراجعه حضوری و انجام تنظیمات مودم در داخل شرکت به چه صورت
باید اقدام نمایم؟
باید مودم ADSL را به همراه آداپتور آن به دفتر خیابان معلم (ساعت 8 الی 20) بیاورید. قابل ذکر است که تنظیمات مودم به هیچ عنوان در دفتر گلسار و نامجو انجام نمیشود. ضمنا آدرس دفاتر اندیشه سبز خزر به همراه ساعات کاری آنها از لینک زیر قابل مشاهده است:
5
VPI و VCI (جهت تنظیمات مودم) در شرکت اندیشه سبز خزر چند است؟
VPI عدد 8 و VCI عدد 35
خدمات آنلاین و حضوری پس از فروش

1
به چه صورت میتوان جهت تمدید دوره، خرید حجم اضافه و یا درخواست
کارشناس حضوری اقدام نمود؟
- تماس تلفنی با شرکت و ثبت درخواست به صورت اعتباری
- تماس تلفنی با شرکت و ثبت درخواست به صورت اعتباری
- مراجعه حضوری به یکی از دفاتر شرکت اندیشه سبز خزر و و ثبت
درخواست (پرداخت حضوری)
در صورت تمایل می توانید با استفاده از لینک زیر مطالب آموزشی
مربوط به استفاده از خدمات آنلاین را مشاهده نمایید:
آموزش تمدید دوره، خرید حجم اضافه و یا درخواست کارشناس
حضوری
2
آیا جهت پرداخت آنلاین باید صرفاً با کارت اعتباری بانکهای ملت،
پارسیان و یا سامان اقدام نمود؟
خیر، میتوان با تمامی کارتهای اعتباری بانکها یا موسسات اعتباری که عضو شبکه شتاب هستند اقدام به پرداخت آنلاین نمایید.
3
فاکتور اعتباری چیست؟
از آنجایی که ممکن است در زمان پرداخت وجه از طریق کارت بانکی مشکلاتی مانند عدم دسترسی به رمز دوم، عدم موجودی کافی، مشکل سیستمی و یا غیره ... مانع از پرداخت آنلاین شود لذا مشترکان شرکت اندیشه سبز خزر میتوانند جهت تمدید دوره، خرید حجم و درخواست کارشناس حضوری به جای پرداخت هزینه در همان لحظه، اقدام به ثبت فاکتور به صورت اعتباری و پرداخت هزینه ظرف 3 روز آینده نمایند. در صورت عدم پرداخت هزینه ظرف 3 روز، سرویس مشترک معلق شده و دسترسی به اینترنت قطع میگردد و تنها با پرداخت فاکتور اعتباری مذکور، سرویس از حالت معلق خارج شده و امکان استفاده از اینترنت مهیا میشود.
4
دو بار پول از حسابم کم شده است، چطور باید پیگیری کنم؟
از این بابت نگرانی وجود ندارد. اگر پس از گذشت چند ساعت پول به حساب بانکی شما برگشت داده نشد، با شماره 3410 (بخش حسابداری) تماس حاصل نمایید.
5
تمدید آنلاین انجام داده ام اما همچنان اینترنتم قطع است. چه کار
باید بکنم؟
اگر از صحت پروسه تمدید آنلاین مطمئن می باشید و این پروسه را تا پایان به درستی انجام داده اید، مجددا با ورود به پنل کاربری و فعال نمودن گزینه اجرای تمدید پیش از موعد، سرویس خود را فعال نمایید.
درخواست کارشناس

1
هزینه درخواست کارشناس حضوری چقدر است؟
90,000 تومان بدون احتساب مالیات
2
آیا کارشناسان حضوری شرکت اندیشه سبز خزر، جمعهها یا روزهای تعطیل
هم برای نصب و راهاندازی سرویس ADSL و یا رفع خرابی اقدام
مینمایند؟
خیر، کارشناسان حضوری صرفاً در روزهای غیرتعطیل و در ساعات اداری اقدام به نصب و راهاندازی یا رفع خرابی مینمایند.
هدایا

1
آیا ارسال "Send" یا همان آپلود "Upload" اطلاعات در شرکت اندیشه
سبز خزر رایگان است؟
بله، تمامی ترافیک ارسالی رایگان میباشد و به عنوان حجم مصرفی در نظر گرفته نمیشود.
2
آیا اندیشه سبز خزر برای مشترکین خود هدایایی در نظر می گیرد؟
مشترکین گرانقدر با ورود به باشگاه مشتریان اندیشه سبز خزر می توانند از هدایای این باشگاه بهره مند شوند.
مشترکین گرانقدر با ورود به باشگاه مشتریان اندیشه سبز خزر می توانند از هدایای این باشگاه بهره مند شوند.
مدیریت حجم مصرفی

1
من اخیرا هیچ دانلودی انجام نداده ام، اما از حجم اکانت من کاسته
شده است، چرا؟
دانلود فایل تنها دلیل کاهش حجم نیست، مواردی همچون باز نمودن صفحات وب، بروزرسانی ویندوز، آنتیویروس و یا نرمافزارهای مختلف، استفاده از فیلترشکن (Proxy)، استفاده از Facebook، Twitter، Instagram، Telegram، Viber، Skype، oovoo، Line، WhatsApp و ...، دریافت ایمیل، تماشای ویدئوی آنلاین (به عنوان نمونه سایتهای YouTube و Aparat)، گوش دادن به موسیقی آنلاین یا رادیوی اینترنتی و مواردی مشابه آن باعث کاهش حجم اکانت میشود.
2
چگونه میتوان از میزان روز و حجم باقیمانده و ریز کارکرد اکانت
مطلع شد؟
با مراجعه به سایت شرکت اندیشه سبز خزر و ورود به پنل کاربری خود
میتوانید تاریخ اتمام سرویس، مدت اعتبار و میزان حجم باقیمانده
اکانت را مشاهده نمایید. قابل ذکر است که روش دیگر اطلاع از میزان
روز و حجم باقیمانده اکانت، سامانه USSD (با کد *788*3410#) شرکت
اندیشه سبز خزر میباشد. برای اطلاع از وضعیت اکانت خود و مشاهده
ریز کارکرد می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
با مراجعه به سایت شرکت اندیشه سبز خزر و ورود به پنل کاربری خود
میتوانید تاریخ اتمام سرویس، مدت اعتبار و میزان حجم باقیمانده
اکانت را مشاهده نمایید. قابل ذکر است که روش دیگر اطلاع از میزان
روز و حجم باقیمانده اکانت، سامانه USSD (با کد *788*3410#) شرکت
اندیشه سبز خزر میباشد. برای اطلاع از وضعیت اکانت خود و مشاهده
ریز کارکرد می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
آموزش مشاهده ریز کارکرد سرویس اینترنت
3
من نیاز به یک نرم افزار جهت کنترل ترافیک مصرفی خود دارم، پیشنهاد
شما چیست؟
• بر روی کامپیوتر نرمافزارهای BWmeter، NetTraffic، NetWorx،
DUmeter و NetLimiter
• بر روی کامپیوتر نرمافزارهای BWmeter، NetTraffic، NetWorx،
DUmeter و NetLimiter
• بر روی گوشی و تبلت نرمافزاهای Mobile Counter Pro,Data Monitor
Premium،Traffic Monitor Plus، Onavo Count, Internet Speed Meter
Lite
4
من علاوه بر حجم سرویس خود، حجم اضافه خریداری نموده ام، در
صورتیکه در دوره جاری این حجم اضافه تماما استفاده نشود آیا امکان
انتقال باقی مانده آن به دوره بعد هست؟
بله، حجم اضافی خریداری شده و باقیمانده در انتهای دوره، به طور خودکار به دوره بعد منتقل میشود. اما حجم اصلی سرویس جاری به دوره بعد منتقل نمیشود.
سرویس های نامحدود

1
من در این دوره سرویس نامحدود انتخاب نمودهام، آیا میتوان قبل از
اتمام دوره، سرویس خود را تغییر داده و سرویس حجمی انتخاب نمایم؟
خیر، در میان دوره امکان تغییر سرویس نامحدود به حجمی و بالعکس نیست، تنها میتوانید سرویس نامحدود خود را به یک سرویس نامحدود با سرعت بالاتر تغییر دهید و یا با فعال سازی سرویس حجمی جدید بر روی سرویس فعلی از ادامه سرویس فعلی صرفنظر نمایید.
2
سرویس 4 مگابیت با ترافیک تضمین شده 10 گیگابایت در ماه انتخاب
نموده ام در ابتدا سرعت اینترنت عالی بود، اما پس از گذشت چند روز
سرعت به شدت کاهش یافته است، دلیل آن چیست؟
ماهیت سرویسهای تضمین شده به این صورت است که شما تا قبل از رسیدن
به میزان ترافیک تعیین شده در نوع سرویس، از سرعتهای تشویقی بهره
میبرید و پس از عبور از آن، سرعتهای تشویقی حذف شده و به سرعت
استاندارد سرویس خود محدود میشوید. در پاسخ به این سوال باید گفت
که احتمالاً شما از تمام ترافیک تضمینشده خود (10 گیگابایت)
استفاده نموده اید و کندی سرعت مشاهده شده به دلیل حذف سرعتهای
تشویقی میباشد. برای اطلاع از وضعیت اکانت خود و مشاهده ریز
کارکرد می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
ماهیت سرویسهای تضمین شده به این صورت است که شما تا قبل از رسیدن
به میزان ترافیک تعیین شده در نوع سرویس، از سرعتهای تشویقی بهره
میبرید و پس از عبور از آن، سرعتهای تشویقی حذف شده و به سرعت
استاندارد سرویس خود محدود میشوید. در پاسخ به این سوال باید گفت
که احتمالاً شما از تمام ترافیک تضمینشده خود (10 گیگابایت)
استفاده نموده اید و کندی سرعت مشاهده شده به دلیل حذف سرعتهای
تشویقی میباشد. برای اطلاع از وضعیت اکانت خود و مشاهده ریز
کارکرد می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
آموزش مشاهده ریز کارکرد سرویس اینترنت
3
من سرویس نامحدود دارم و تمام ترافیک تضمین شده خود را استفاده
نموده ام و سرعت اینترنتم بسیار کند شده است. آیا راهی وجود دارد
که بتوان سرویس فعلی را افزایش داد؟
بله، میتوانید متناسب با نوع سرویس خود پین افزایش حجم تضمینی
خریداری نموده و با فعالسازی پین، مجدداً از سرعتهای تضمینی
بهرهمند شوید. این پین مختص سرویسهای نامحدود میباشد. برای
آشنایی با جزییات پین و نحوه خریداری و فعال سازی آن بر روی لینک
زیر کلیک نمایید:
بله، میتوانید متناسب با نوع سرویس خود پین افزایش حجم تضمینی
خریداری نموده و با فعالسازی پین، مجدداً از سرعتهای تضمینی
بهرهمند شوید. این پین مختص سرویسهای نامحدود میباشد. برای
آشنایی با جزییات پین و نحوه خریداری و فعال سازی آن بر روی لینک
زیر کلیک نمایید:
آموزش استفاده از پین های افزایش حجم و سرعت
پین های افزایش حجم و سرعت

1
سرویس 512 کیلوبیتی حجمی دارم و 24 روز از اعتبار اکانت من باقی
مانده است.میخواهم به صورت موقت و در حد چند روز از سرویس های
بالاتر همچون 2 ، 4 یا 8 مگابیت استفاده نمایم. آیا راهی هست؟
بله، شما میتوانید با خرید پین افزایش سرعت 3 یا 7 روزه در پنل
خود، سرعتهای بالاتر را هم تجربه نمایید. برای آشنایی با جزییات
پین و نحوه خریداری و فعال سازی آن بر روی لینک زیر کلیک
نمایید:
بله، شما میتوانید با خرید پین افزایش سرعت 3 یا 7 روزه در پنل
خود، سرعتهای بالاتر را هم تجربه نمایید. برای آشنایی با جزییات
پین و نحوه خریداری و فعال سازی آن بر روی لینک زیر کلیک
نمایید:
آموزش استفاده از پین های افزایش حجم و سرعت
جمع آوری

>
جمع آوری اینترنت پر سرعت چند روز طول می کشد؟
با توجه به مراکز مخابراتی این پروسه متفاوت می باشد، اما به طور معمول از 1 تا 7 روز کاری این پروسه به طول می انجامد.
دلایل رایج قطعی مودم

1
هنگامی که تلفن منزل زنگ میخورد، ADSL قطع میشود. جهت رفع مشکل
چه میتوان کرد؟
اگر از پریز تلفن ضدبرق استفاده مینمایید باید آن را قطع نموده و از یک پریز تلفن معمولی استفاده کنید. در غیراینصورت از یک اسپلیتر (نویزگیر) استفاده نمایید و در صورت عدم رفع مشکل، جهت درخواست کارشناس حضوری اقدام نمایید تا کارشناسان شرکت در اسرع وقت جهت رفع مشکل به منزل شما مراجعه نمایند.
2
تست اتصالات چیست و در چه هنگامی باید از آن استفاده نمود؟
تا مادامی که چراغ (ADSL (Link مودم خاموش یا چشمکزن باشد امکان
اتصال به اینترنت نیست، لذا باید جهت انجام تست اتصالات اقدام
نمود. این تستها شامل موارد زیر میشوند:
تا مادامی که چراغ (ADSL (Link مودم خاموش یا چشمکزن باشد امکان
اتصال به اینترنت نیست، لذا باید جهت انجام تست اتصالات اقدام
نمود. این تستها شامل موارد زیر میشوند:
- استفاده از اسپلیتر برای تمامی دستگاههای متصل به خط تلفن
- تست و در صورت نیاز تعویض کابل تلفنهای رابط
- قطع نمودن تمامی دستگاههای تلفن، کارتخوان، فکس، صفربند و ...
از پریز تلفن
- اتصال مستقیم مودم به پریزهای مختلف تلفن
- در صورت عدم رفع مشکل، نسبت به درخواست کارشناس حضوری اقدام
نمایید.
3
چراغ ADSL یا همان Link مودم به یکباره خاموش شده است، دلیل آن
چیست؟
ابتدا مطمئن شوید که آخرین قبض تلفن خود را پرداخت نمودهاید و خط تلفن شما یکطرفه نیست، در غیر اینصورت جهت پرداخت بدهی و رفع مشکل اقدام نمایید. در صورت عدم وجود بدهی، بوق تلفن را چک نمایید، در صورتی که بوق تلفن قطع بود با شماره 117 (خرابی تلفن) تماس بگیرید. در غیراینصورت باید جهت انجام تست اتصالات و نهایتا درخواست کارشناس اقدام نمایید.
ساعات کاری دفاتر جهت مراجعه حضوری مشتریان

>
ساعت کاری شرکت اندیشه سبز خزر به چه صورت است؟